محاسبه مصرف آب دیگ بخار | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

محاسبه مصرف آب دیگ بخار | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

برای محاسبه مصرف آب دیگ بخار، باید به فشار و دمای بخار ورودی و خروجی دیگ، دبی بخار و میزان آب خروجی از دیگ توجه کرد. مصرف آب دیگ بخار با استفاده از فرمول زیر محاسبه می‌شود: مصرف آب = (دبی بخار × میزان بخار تولیدی) ÷ (فشار بخار ورودی - فشار بخار خروجی) - میزان آب خروجی


به عنوان مثال، فرض کنید که یک دیگ بخار با دبی 10 تن در ساعت بخار تولید می‌کند و فشار بخار ورودی 12 بار و فشار بخار خروجی 2 بار است و میزان آب خروجی 1 تن در ساعت است. در این صورت، محاسبه مصرف آب دیگ بخار به صورت زیر است:

(10 × 1) ÷ (12 - 2) - 1 = 0.8 تن در ساعت

بنابراین، مصرف آب دیگ بخار 0.8 تن در ساعت است. البته این مقدار تنها برای این مثال است و در دیگر موارد با توجه به شرایط مختلفی که در دیگر دیگ‌ها وجود دارد، می‌تواند متفاوت باشد.

محاسبه مصرف آب دیگ بخار : مشهد بخار هم اکنون با بیش از 40 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید انواع دیگ بخار –بویلر روغن داغ– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع جدول استاندارد آب دیگ بخار- تن بخار چیست- آب مصرفی دیگ بخار- محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ- فرمول محاسبه قطر دودکش- ابعاد دیگ بخار- فرمول محاسبه ظرفیت حرارتی- محاسبه ظرفیت دیگ فولادی خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع دیگ بخار باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم.

محاسبه مصرف آب دیگ بخار - مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع دیگ بخار در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جدول استاندارد آب دیگ بخار- تن بخار چیست- آب مصرفی دیگ بخار- محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ- فرمول محاسبه قطر دودکش- ابعاد دیگ بخار- فرمول محاسبه ظرفیت حرارتی- محاسبه ظرفیت دیگ فولادی با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از دیگ بخار را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

دیگ بخار طراحی و تولید شده در مجموعه مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان و همچنین 20% تخفیف هم اکنون به صورت عمومی و اختصاصی بر اساس نیاز مشتری در بازارهای داخلی و خارجی موجود می باشد جهت هرگونه مشاوره قبل خرید دیگ بخار لطفا با یکی از شماره های مجموعه مشهد بخار در تماس باشید.

دیگ های بخار عموما از نظر جنس به دو دسته فولادی و چدنی تقسیم می شوند.نکته ای که در محاسبات مربوط به دیگ های بخار بایستی مدنظر قرار گیرد، حرارت اتلافی ساختمان و میزان گرمای مورد نیاز برای افزایش درجه حرارت آب مورد استفاده در آن فضا است. محاسبه مصرف آب دیگ بخار -  به عبارتی برای هدررفت های حرارتی مانند مخزن انبساطی نصب شده بر روی بام ، لوله های عایق بندی نشده و موارد دیگر و برای در نظرگرفتن عدم قطعیت های احتمالی، ضریبی به نام ضریب اطمینان در محاسبات استفاده می کنیم که ضریب ده درصد به طورمعمول در محاسبات مربوط به کار گرفته می شود.

با این توضیحات، ظرفیت گرمایی دیگ بخار، به شکل زیر محاسبه می شود:

HB=(H1+H2)*1.1

که در آن H1 بیانگر هدررفت حرارتی، H2 حرارت لازم برای گرم کردن آب مورد استفاده و HB  ظرفیت گرمایی دیگ بر حسب کیلووات می باشد. حال ظرفیت گرمایی دیگ با محاسبات ساده ای که در بالا به آن اشاره شد، به دست آمد.

در قدم بعد، باید براساس این ظرفیت و مراجعه به کاتالوگ محصولات کارخانجات تولید کننده این دیگ ها، نسبت به انتخاب محصول مناسب، اقدام ورزید.

شایان ذکر است که برای تعیین ظرفیت دیگ های بخار، علاوه بر مبنای ظرفیت حرارتی (که بر حسب KW، KCAL/HR ویا BTU/HR است)، عاملی همچون توان تولید بخار(برحسب LB/HR ویا KG/HR) نیز در انتخاب و تصمیم گیری، معیار قرار می گیرد. استفاده از واحدی به نام اسب دیگ(BHP) برای دیگ های بخار و مخصوصا پرظرفیت، رواج بیشتری دارد.

محاسبه مصرف آب دیگ بخار | 20% تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

چند محاسبه سرانگشتی!

 اگر مشخصات مندرج در کاتالوگ ها و جداول راهنما، به گونه ای بود که فقط بتوان حجم دیگ را با توجه به ظرفیت حرارتی لازم، به دست آورد، در آن صورت، برای به دست آوردن ابعاد حدودی دیگ و وزن آن، می توانیم به شیوه زیر عمل کنیم:

عرض دیگ را حدودا ریشه سوم نصف حجم دیگ در نظر می گیریم و طول تقریبی آن را 2 تا 2.1 برابر عرض و ارتفاع آن را حدود 10 درصد فراتر از عرض آن منظور می کنیم.

برای تخمین وزن، با مراجعه به جدول و داشتن ظرفیت حرارتی دیگ، ابتدا حجم آن را بر حسب متر مکعب قرائت می کنیم. محاسبه مصرف آب دیگ بخار - وزن تقریبی دیگ به تن، از تقسیم عدد حجم (به متر مکعب) بر عدد 3.3 حاصل می شود.

برای محاسبه میزان مصرف آب دیگ بخار، از رابطه زیر استفاده می کنیم:

(بخار تولیدی دیگ) GPM = 0.002 * lb/hr

 برای محاسبه ظرفیت منبع انبساط باز دیگ، فرمول زیر را به کار می بریم:

V (Lit) = (Q(Kcal/hr) * 1.5) / 1000

 برای محاسبه قطر لوله های رفت و برگشت منبع انبساط باز دیگ، روابط زیر را به کار می بریم:

d1 (mm) = 15 + 1.5 √(Q/1000) (قطر لوله رفت)

d2 (mm) = 15 + √(Q/1000) (قطر لوله برگشت)

که در آن Q  بیانگر ظرفیت گرمایی دیگ بر حسب کیلوکالری بر ساعت است.

 برای محاسبه مصرف سوخت دیگ، کافیست ظرفیت گرمایی دیگ را بر ارزش گرمایی سوخت استفاده شده تقسیم کنیم. به مثال زیر توجه کنید:

دیگ بخاری داریم به ظرفیت 200 کیلووات (به بیان دیگر، حرارت مورد نیاز برای گرم کردن آب در این دیگ به 172000 کیلوکالری انرژی است).

ارزش گرمایی هر متر مکعب گاز طبیعی 8600 کیلوکالری است. با تقسیم عدد 172000 بر 8600، میزان سوخت مصرفی به دست می آید.

محاسبات دیگ بخار شامل پارامترهای مختلف و متعددی هست و در این مطلب، تلاش کردیم شما عزیزان را با شیوه محاسبه و استخراج برخی از مهمترین پارامترهای موثر در انتخاب این نوع از تاسیسات مکانیکی، آشنا کنیم. امیدواریم که مورد استفاده شما دوستان قرار گیرد.

محاسبه مصرف آب دیگ بخار - در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار –بویلر– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی – بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت و تا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. در مقاله به موضوعات جدول استاندارد آب دیگ بخار- تن بخار چیست- آب مصرفی دیگ بخار- محاسبه سرانگشتی ظرفیت دیگ- فرمول محاسبه قطر دودکش- ابعاد دیگ بخار- فرمول محاسبه ظرفیت حرارتی- محاسبه ظرفیت دیگ فولادی پرداختیم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – بویلر– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.